چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آسفالت یک میلیون متر مربع راه روستایی در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ | بازنگری در طرح‌های هادی ۱۱۱۳ روستای استان

  • کد خبر: ۱۵۵۳۸۰
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
آسفالت یک میلیون متر مربع راه روستایی در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ | بازنگری در طرح‌های هادی ۱۱۱۳ روستای استان
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی تهاتر قیر را یکی از اتفاقات خوبی توصیف کرد که امسال توسط بنیاد مسکن استان صورت گرفت و گفت: در حال حاضر یک میلیون متر مربع آسفالت روستایی در سطح روستا‌ها اجرا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود واحدیان امروز، ۲۵ اسفند، در دوازدهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی در صحن شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: خراسان رضوی جزو نخستین استان‌هایی بود که توانست ۱۰۰ درصد قیر اختصاص‌یافته را جذب کند. بنیاد مسکن استان با قبول مسئولیت، مجوز تهاتر این قیر را از نهاد‌های نظارتی دریافت کرد و برای هر شهرستان نیز سهمیه‌ای مشخص نمود. استفاده از این طرح برای سال آینده هم در دستور کار قرار گرفته است. به طور دقیق‌تر هم‌اکنون حدود ۲ میلیون متر مربع زیرسازی در روستا‌های استان انجام شده که با تهاتر قیر مزبور، می‌توان ۵۰ درصد این ۲ میلیون متر مربع را بابت پروژه‌های آسفالت روستایی به نتیجه رساند. در مجموع امسال ۲۰۰ هزار تن قیر به ارزش ۲۳۰ میلیارد تومان سهمیه استان بوده است.

وی با اشاره به بازنگری طرح هادی ۱۱۱۳ روستای خراسان رضوی در سال جاری بیان کرد: افق این طرح‌ها به اتمام رسیده بود و از همین رو طرح هادی این تعداد روستا نیاز به بازنگری داشت.

واحدیان ادامه داد: خوشبختانه در سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی در ابتدای سال، توانستیم ۲ مصوبه خوب به عنوان مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی دریافت کنیم که آن هم مربوط به تامین اعتبار طرح بازنگری در طرح‌های هادی ۱۱۱۳ روستای مذکور بود. در حال حاضر خراسان رضوی ۲۵۹۶ روستا دارد که از این تعداد افق طرح هادی ۱۱۱۳ مورد آن به اتمام رسیده بود. طی ۶ ماه گذشته از کل این روستا‌ها نقشه‌برداری شده و هم‌اکنون در حال تصویب طرح‌های مذکور هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی با بیان اینکه امسال از این تعداد بازنگری، طرح کلی بازنگری ۲۳۰ روستا و طرح هادی ۴۴۰ روستا نیز به صورت موضعی تعیین تکلیف شده است، با تاکید بر لزوم همکاری شورا‌های روستا‌ها در بازنگری طرح‌های هادی عنوان کرد: امسال براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان بنیاد مسکن و وزارت کشور منعقد شد، بلاتکلیفی ما در خیلی از مسائل حل شد. به عنوان نمونه آن دسته از اراضی روستا‌ها که قرار است توسعه یابد و ارزش افزوده‌ای برای آن ایجاد شود، نیازمند این است که ۳۰ درصد زمین‌های مزبور در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد. بنیاد مسکن با دریافت این اراضی یک بانک زمین ایجاد می‌کند که چندین محل برای هزینه‌کرد آن در نظر گرفته می‌شود.

واحدیان اضافه کرد: اولویت نخست استفاده از این بانک زمین، واگذاری‌های ۹۹ ساله برای طرح نهضت ملی مسکن است. بعد از آن می‌توان این زمین‌ها را برای مسکن محرومان مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان این اراضی را به پیشنهاد مسئولان شهرستان‌ها بابت تعریف پروژه‌های عمرانی به فروش رساند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین بر اساس ورود نهاد‌های نظارتی در موضوع الحاق اراضی به محدوده‌های روستایی، جهاد کشاورزی از چند ماه پیش موظف شده بابت واگذار هر زمینی به محدوده‌های روستایی، حق و حقوقات دولتی را دریافت کند. در حال حاضر یکی از دغدغه‌های بنیاد مسکن استان این است که هنگامی که یک متقاضی روستایی می‌خواهد زمینی را به طرح هادی الحاق کند، باید ابتدا موافقت سازمان جهاد کشاورزی را دریافت کند. از همین رو تقاضای ما این است که شورای اسلامی استان حل و فصل این مساله را پیگیری نماید.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اراضی روستا‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود که یک بخش آن اراضی در اختیار اداره منابع طبیعی است. بخشی از این اراضی نیز جزو مستثنیات بوده که در ید افراد است. در حال حاضر از ۲۵۹۶ روستای استان ۶۷۰ روستا اراضی ملی دارد. در مابقی روستا‌ها بنیاد مسکن برای تامین زمین جز با توافق با افراد نمی‌تواند کاری از پیش برد. ما از محل فروش اراضی ملی در روستاها، هزینه‌های آماده‌سازی پروژه‌های عمرانی در همان روستا‌ها را پیگیری می‌کنیم. البته این موضوع محدود به روستا‌هایی است که اراضی ملی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->